The challenges of IES in sustainability in the face of COVID19

Authors

  • Celio Rivera Barreto Universidad de Guadalajara
  • Diana Elena Serrano Camarena Universidad de Guadalajara
  • Fabiola Lizette Cruz Espinoza Universidad de Guadalajara

DOI:

https://doi.org/10.32870/in.vi23.7215

Keywords:

Gestión sustentable, Sustentabilidad, Desarrollo Sostenible, Desarrollo Humano, InstitucioInstituciones de Educación Superior

Abstract

The accelerated environmental problem represents one of the main global challenges of the territorial interaction of the present society, since it has been built on the destruction of nature, as documented by the repercussions of industrialization, new technologies and commercial competitiveness; These practices affect COVID-19 and the disruptive processes derived from the great confinement. That is to say, we have reached a high-risk society, in which the central political problem is no longer only the distribution of wealth, but the impact of environmental, technological and health risks.

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Author Biographies

Diana Elena Serrano Camarena, Universidad de Guadalajara

Doctorado en Geografía y Ordenación Territorial de la Universidad de Guadalajara, pertenece al Sistema Nacional de Investigadores nivel I, es perfil Prodep y profesora-investigadora titular del Departamento de Estudios del Pacífico del Centro Universitario de Ciencias Sociales y Humanidades (CUCSH) Belenes de la Universidad de Guadalajara, México.

Fabiola Lizette Cruz Espinoza, Universidad de Guadalajara

Estudiante de la carrera de Relaciones Internacionales en el Centro Universitario de Ciencias Sociales y Humanidades (CUCSH) Belenes de la Universidad de Guadalajara, México

References

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Published

2022-06-01

How to Cite

Rivera Barreto, C., Serrano Camarena, D. E., & Cruz Espinoza, F. L. (2022). The challenges of IES in sustainability in the face of COVID19. InterNaciones, (23), 105–129. https://doi.org/10.32870/in.vi23.7215